zondag 6 oktober 2013

Projectweek muzo

Gisteren hebben ze op mijn stageschool de projectweek - die dit jaar volledig in het teken van muzo stond - afgesloten met een toonmoment voor de ouders. De kinderen konden eindelijk tonen aan hun ouders wat ze in die week allemaal hadden gedaan. De klassen hadden namelijk in duo's - elk binnen een andere muzische taal - iets in elkaar gestoken. De ene een dansje, de ander iets met muziekinstrumenten, enz. Er was ook een vrij podium.

Ik vond het heel fijn om te zien hoe de kinderen in het moment opgingen. Ze waren zo gemotiveerd om alles goed te doen voor hun ouders en beleefden veel plezier. Zelfs de anders zo verlegen kindjes deden volledig mee en amuseerden zich.

In deze hele projectweek heb ik kinderen zien groeien. De twee klassen die ik voornamelijk begeleidde hebben bijvoorbeeld sterk geoefend op mimiek. In het begin verliep dat stroefjes, maar gisteren kwamen sommigen met heel verrassende resultaten op de proppen.

In elke klas was er ook een activiteit voorzien die de ouders konden meedoen. Erg interactief dus.

Al bij al een dag om niet snel te vergeten.

Hieronder enkele foto's die ik genomen heb in de verschillende klassen.
Zelfgemaakte muziekinstrumenten.
Hiermee hebben ze voor de ouders muziek gespeeld.

Een klas ingekleed volgens het thema China.
Hier kon je zelf een Chinees teken ontwerpen.

In deze circustent zijn spiegels gekleefd.
Op die spiegels hebben de kinderen iets
geschilderd i.v.m. het circus. Er zitten ook
lichtjes in voor een extra effect.