zondag 19 januari 2014

Dworp dag 2

Voorbereiden workshop

Vandaag ging een drukke dag worden. In kleine groepjes moesten we een workshop van een half uur voor kinderen van de lagere school ineen steken en daarnaast ook een verdieping op die workshop. We kregen hier niet super veel tijd voor. Wij kozen voor een combinatie van bodypercussie en funk & soul dans. Uiteindelijk raakte alles op tijd af en waren we klaar voor de volgende dag om onze workshop en verdieping uit te voeren in een lagere school. Maar eerst stonden er nog enkele activiteiten op het programma.


Activiteit: monsters

In de late namiddag bekeken we een filmpje van "The Hulk" uit de jaren 60. Hierna moesten we ons in groepjes verdelen. De lectoren verspreidden zich op het domein van Dworp. Het was ons om in ons groepje alle lectoren te zoeken. Bij elke lector kregen we een bepaalde opdracht die ons monster (dit waren wijzelf in groep) meer vorm zou geven. 

De opdrachten bestonden uit:
- Kies een emotie voor je monster en beweeg jullie voort op die manier.
- Maak geluiden bij een gedicht, deze vormen het geluid voor je monster.
- Kies een stinkende geur voor je monster en maak een geluid dat weerspiegelt hoe erg die geur stinkt.
- Proef blindelings en maak een geluid dat weerspiegelt wat je proefde.
(Al die geluiden werden gecombineerd)
- Schmink je gezicht in een monster.


Voerden we een opdracht goed uit, dan verdienden we een ingrediƫnt: suiker, hagelslag, mascarpone, boudoirkoekjes, koffie met amaretto... Inderdaad, de ingrediƫnten om Tiramisu te maken. We misten enkel nog eieren.











Avondactiviteit: quiz

Om deze dag af te sluiten hadden de lectoren een quiz voorzien. We werden in groepjes van vier verdeeld. Deze quiz bestond natuurlijk uit de verschillende deeldomeinen van muzo.
Zo moest je de schilders van verschillende schilderijen noteren, in groep een rap schrijven op basis van enkele gegeven zinnen en deze ook voorstellen, raden van welke tv-zender een bepaalde tune van een tv-programma komt, kijken naar stukjes van musicals en kiezen uit een lijst welke ze allemaal getoond hebben, enz.
Jammer genoeg heeft mijn groepje niet gewonnen, maar ik gun het de winnaars van harte.